Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Nicole Welleweerd - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Nicole Welleweerd - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen

Door: Nicole Welleweerd

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Februari 2015 | Indonesië, Singaraja

2015 is voor mij goed begonnen: ik heb mijn stage goed afgerond en ik heb mijn zus twee weken opgezocht in Suriname met mijn ouders. Daar heb ik ontzettend veel gezien en gedaan: van rondfietsen in Paramaribo tot op de top van de Voltzberg staan midden in de jungle.

Van het zonnige weer in Suriname kwam ik weer terug in het witte, koude Nederland. Hier heb ik samen met mijn Bali-genootjes nog een aantal lessen gevolgd ter voorbereiding op Bali. Niet het leukste onderdeel van de reis, maar je moet wat over hebben voor 4,5 maanden genieten in het prachtige Bali.

In totaal zitten we met tien studenten in Singaraja, een plaats in het noorden van Bali. Niet zo toeristisch als in het zuiden, maar lekker tussen de lokale bevolking. Jannie, onze begeleidster, gaat ons de eerste week helemaal uitputten. We gaan ieders project bezoeken, een tocht door de rijstvelden maken en nog wat andere plekken bezoeken wat zij voor ons in petto heeft.

Ik ben ontzettend benieuwd! Niet alleen naar alle mooie plekjes, maar ook naar het project van Iris en mij. Wij gaan naar Benkala, een dovendorp. Op de school in dit dorp zit een groepje dove kinderen tussen de horende kinderen. De dove kinderen zijn niet gemotiveerd om naar school te gaan, omdat zij niet alles mee kunnen krijgen wat er verteld wordt in de les. Wij gaan de leraren voorlichting geven hoe zij het digibord, de tablets en andere middelen beter in kunnen zetten, zodat de dove kinderen meer begrijpen van de lessen. We hopen dat de kinderen hierdoor meer gemotiveerd worden en dat de ouders ook meer betrokken raken bij de school. Er is dus nog genoeg wat er gedaan moet worden, een hele uitdaging!

En dan is het nu eindelijk zo ver: Nog één nachtje slapen!
De koffers zijn ingepakt (en bijna binnen het toegestane aantal kilo's) en het online inchecken is gelukt. Morgen met de auto naar Schiphol, afscheid nemen en dan nog door de douane komen. Kortom: Almost ready to take off!

  • 18 Februari 2015 - 20:15

    Judy:

    Hoi Nicole,

    Heel erg veel plezier in Bali! Ik weet zeker dat je het vast erg leuk hebt!
    Een fijne reis en geniet ervan!

    Groetjes,
    Judy

  • 19 Februari 2015 - 10:20

    Irene:

    Hallo Niggie,

    ik wens je vanuit Zwolle een goede reis, een superverblijf daar, voldoende tijd om al je (leer)doelen te behalen, maar natuurlijk ook je eigen vakantiedoelen haalt:)

    knuffel, xxx Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

"Travel is the only thing you buy that makes you richer." Bali vanuit mijn ogen, een communicatiestudente. Een reis van 4,5 maanden is niet niks en ik weet zeker dat ik super veel ga zien en beleven. Dit deel ik graag met jullie!

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 2569

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 05 Juli 2015

Bali

Landen bezocht: